25.6.2010

Esittelyssä australialainen laulaja-lauluntekijä Karissa Hambilton

Chaos Tuben uudessa osiossa esitellään tuoreita (toki myös vanhempia) biisintekijöitä ja/tai laulajia, joita matkan varrella on tullut ja tulee vastaan. Omalta kohdaltani tulen keskittymään naispuolisiin musiikintekijöihin ja laulajiin, joka on sangen luontevaa, koska olen yli 20 vuotta kuunnellut lähinnä naisten esittämää musiikkia.

Nimi & ikä:
Karissa Hambilton, 22-vuotta.

Mistä olet kotoisin:
Young, NSW Australia.

Kirjoitatko omat kappaleesi?
Kirjoitan omat kaikki omat kappaleeni ja sanoitukset.

Onko musiikkisi julkaistu levymuodossa?
Minulla ei ole levytyssopimusta, mutta olen nauhoittunut 7 kappaletta.

Laulatko jossain bändissä vai onko tämä sooloprojekti?
Olen sooloartisti.

Oletko ehtinyt vielä keikkailemaan?
Kyllä olen tehnyt ja teen keikkoja. Vastaanotto on ollut todella hyvä.

Voitko kertoa vähän musiikkitaustastasi?
Olen 7-vuotiaasta lähtien soittanut pianoa ja laulanut. Biisejä olen kirjoittanut 16-vuotiaasta lähtien. Ensimmäisen kerran tallensin musiikkiani vuoden 2009 helmikuussa. Tämän vuoden helmikuussa sijoituin top35 joukkoon Durango International Songwriting -kilpailussa.

Voisitko kuvitella osallistuvasi johonkin musiikkikilpailuun kuten Idol, X Factor tai Talent?
Ehkä.. mutta en kylläkään tahtoisi olla mukana tv-ohjelmassa. Olen kiinnostunut vain musiikista, en itse ohjelmassa olemisesta.

Mitä musiikki merkitsee sinulle?
Musiikki on yksinkertaisesti ELÄMÄNI. Se merkitsee minulle kaikkea, maailma olisi todella synkkä ilman musiikkia! Luojalle kiitos biisintekijöistä! :)

Mitkä ovat suunnitelmasi tulevaisuuden suhteen?
Olen kampaaja ammatiltani, mutta se ei ole unelmatyöni. Unelmani on saada musiikkini esille ja toivottavasti sitä  myös rakastettaisiin. Haluan olla ammattilainen, joten aion osallistua biisintekokilpailuihin, lähetän musiikkiani ehdolle elokuviin kuten olen tehnyt tähänkin saakka (New Moon / Eclipse), teen keikkoja jne.

Mitä haluaisit sanoa Chaos Tuben lukijoille?
Toivottavasti nautitte musiikistani yhtä paljon kuin itse nautin kirjoittaessani niitä.

Onko sinulla pienintäkään aavistusta missä Suomi on?
Euroopassa, siinä kaikki mitä tiedän.. hahaa.

Tiedätkö yhtään suomalaista bändiä.. äläkä googleta?
En ainakaan tietääkseni tiedä?? haha

Millaista musiikkia itse kuuntelet? Ketkä ovat esikuviasi?
Kuuntelen vähän kaikenlaista, rokki, poppia ja uutta musiikkia. Viimeisin biisintekemiseen vaikuttanut asia on Twilight novellit, siitä syystä lähetin kappaleitani elokuvaan ehdolle. Bändeistä mm. Paramore ja Muse ovat suosikkejani.

Missä voimme kuunnella musiikkiasi?
Infoa ja biisejäni voit kuunnella täällä tai MySpacessa.

Teksti: Tiia Santavirta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Palkki

Palkki